بنا بر تعاریفی که در انواع دوره های آموزش طراحی لباس بیان می شود، طراح شخصی است که می تواند از ویژگی های پارچه، رنگ  ها و اشکال هندسی استفاده نماید و آنها را با خلاقیت و اصول زیباشناسی مخلوط کند و یک طرح بدیع را خلق نماید. در خلق این ایده طراح لباس باید به فاکتورهایی نظیر آداب و رسوم، فرهنگ و سلیقه مردم می بایست توجه کند.

در آموزش طراحی لباس همواره بیان می گردد که یک طراح یک خالق است و نیاز به مهارت های فردی متفاوتی دارد. به طور مثال او باید با اصول طراحی لباس به صورت کامل آَشنا باشد. از سوی دیگر طراح می بایست سک خیاط نیمه حرفه ای نیز باشد و از تکنیک های خیاطی آگاه باشد تا از آنها در طراحی های خود بهره ببرد. خلاقیت و زیباشناسی دو اصل مهم دیگر در پروسه طراحی لباس می باشند.

به صورت کلی می توان بیان داشت که طراح لباس قادر است تا از عناصری نظیر بافت، رنگ، تناسب رنگ، شناخت اندام های انسان گونه و .. استفاده نماید و آنها را به گونه ای با یکدیگر ادغام نماید که هر چشمی را مجذوب خود نمایند.

در آموزش طراحی لباس اگر که مایل باشید تا طرح شما حرف اول را بزند و بتواند بیننده را تحت تاثیر قرار داد، پس می بایست حتما فرم، تناسب بدن، اندام های مهم بدن و مواردی از این قبیل را در نظر داشته باشید تا بتوانید از بدن به عنوان یک چارچوب استفاده کنید تا لباس بر روی آن می بایست به بهترین شکل قرار گیرد.

مدیریت 29 تیر 1401

هیچ نظری ثبت نشده است! شما می توانید اولین نفر باشید

  • سلام , مهمان